پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) چرا سالمندان یواش‌تر حرکت می‌کنند؟ حرکت کاروان پیاده ۱۷۰۰ نفری در مسیر مشهد مقدس به مناسبت ولادت امام رضا(ع) اولین گروه حج تمتع از فرودگاه مشهد اعزام شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیل در کلات هیچ فوتی نداشت برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت) تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند
سرخط خبرها

پایان عملیات ۳ روزه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در افغانستان | ادامه ارسال کمک‌های بشر دوستانه از ایران + تصاویر

  • کد خبر: ۱۸۸۴۹۳
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
پایان عملیات ۳ روزه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در افغانستان | ادامه ارسال کمک‌های بشر دوستانه از ایران + تصاویر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در بازگشت از مناطق زلزله زده افغانستان، به تشریح اقدامات امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

محسن ذاکریان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز همزمان با بازگشت از ماموریت امداد و نجات در مناطق زلزله زده کشور افغانستان عنوان کرد: به دنبال زلزله ۶.۲ ریشتری منطقه زنده جان، واقع در شمال غرب افغانستان و نزدیک به مرز‌های کشورمان، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به مناطق زلزله زده اعلام کرد و پس از دریافت پیام کمک از سوی همتایان افغانستانی، تیم‌های امدادی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به همراه تهران به این کشور اعزام شدند.

وی ادامه داد: ۲۲ نفر از تیم اعزامی هلال احمر کشورمان از خراسان رضوی راهی شدند که با ۲۱ دستگاه خودروی امدادی سبک و سنگین به علاوه ۵ دستگاه خودروی حمل کمک‌های بشردوستانه و اقلام خوراکی در قالب ۲ تریلی و ۳ کامیون وارد افغانستان شدند.

ذاکریان توضیح داد: به محض ورود به افغانستان و به جهت رعایت ۷۲ ساعت طلایی جستجو و نجات، بلافاصله کار را در روستا‌های نایب رفیع، کوشکَک و سیاه آب با استفاده از ۶ قلاده سگ زنده یاب، دستگاه الکترونیکی زنده یاب، دستگاه‌های بتن بُر، آهن بُر و چوب بُر آغاز کردیم و از امکانات محلی هلال اهمر افغانستان نیز بهره بردیم و خوشبختانه کار جستجو در همالن شب نخست در این مناطق به پایان رسید.

وی اضافه کرد: مرحله بعدی خدمات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در روز دوم استقرار، ساماندهی آوارگانی بود که خانه‌های خود را ترک کرده بودند یا منازل آنان بر اثر زلزله تخریب شده بود؛ بنابراین ماموریت ما، عملیات اسکان اضطراری و توزیع غذا بین آوارگان مشخص شد که با توجه به بیابانی بودن مناطق پشت خیمه، چاه زَدی و روستا‌های مجاور، بسیار سخت پیش رفت و تا ساعات پایانی شب، تمام تلاش ما را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ارتباط با برنامه‌های سومین روز استقرار تیم‌های امدادی جمهوری اسلامی ایران در این منطقه عنوان کرد: همزمان با زلزله ۶.۳ ریشتری بامداد ۱۹ مهر که ساعت ۴ به وقوع پیوست، برنامه‌های روز سوم باز هم به جستجو و نجات اختصاص یافت. البته، چون اکثریت مردم خارج از منازل خود خوابیده بودند، این زمین لرزه تلفات جانی نداشت. اما تخریب ۱۲ روستا گزارش شد که روستا‌های حوالی روستای کوشکَک و روستا‌های حوالی روستای چاهک به شکل ۱۰۰ درصدی تخریب شده بودند.

ذاکریان اشاره کرد: به فاصله ۲ ساعت از وقوع زمین لرزه جدید، تیم‌های امدادی ما خود را به منطقه رساندند و با تمام تجهیزات و قوا به کار جستجو و ساماندهی پرداختند و اقلام بشردوستانه را در میان ساکنان این منطقه توزیع کردند.

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در این مدت تعداد ۵۰۰ چادر اسکان اضطراری، ۴۰۰۰ تخته پتو، ۱۰۰۰ تخته موکت، ۵۰۰ بسته ظروف غذاخوری و ۵۰۰ بسته جیره غذایی ۱۰ روزه را بین زلزله زدگان افغانستانی توزیع کرد و باقیمانده اقلامی که تا پایان حضور ما در منطقه توزیع نشده بود، تحویل مقامات هلال احمر دولت افغانستان گردید.

ذاکریان همچنین یادآور شد: در کنار اقدامات امدادی و درمانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، دیدار‌های دیپلماتیک با هدف ارسال پیام‌های نوع دوستی مردم شریف ایران نیز انجام گرفت که دیدار والی هرات، دکتر قلندر عباد وزیر بهداشت دولت افغانستان، دکتر کبیر معاون صحت ولایت هرات و رئیس بیمارستان دولتی هرات از جمله برنامه‌های ما در سفر به افغانستان بود.

وی تاکید کرد: عملیات جستجو و نجات در افغانستان به پایان رسید، اما تیم‌های ما در صورت وقوع مجدد زلزله آماده عبور از مرز و کمک رسانی خواهند بود. برنامه ارسال کمک‌های بشردوستانه و اقلام بهداشتی و خوراکی هنوز ادامه دارد و این بار در صورت وقوع چنین حادثه ای، هم جمعیت هلال احمر افغانستان و هم جمعیت هلال احمر کشورمان با هوشیاری و آمادگی بیشتر در صحنه حاضر خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->